MAART 2024

Hallo Ondernemer

Welkom bij de eerste nieuwsbrief rondom dé nieuwe app: Midmid Flow. In deze editie:

  • Wat is de huidige stand van zaken.
  • Wat kun je de komende periode van Midmid verwachten.
  • Wat kun je de komende periode zelf doen aan voorbereiding.
  • Neem een kijkje naar een nieuwe functionaliteit.

Wat is de huidige stand van zaken

In september 2023 heb je voor het eerst kennis kunnen maken met de nieuwe app Midmid Flow. Dit was op de VAS in Amsterdam. Daarna zijn we door het hele land getrokken met de demo van de app. Van Houten (Vakbeurs Foodspecialiteiten), naar Bathmen, ’t Veld, Heerenveen en als afsluiter Vianen (Miele Experience Center).

Bedankt voor je komst! Geweldig om te horen dat je toegevoegde waarde ziet in de nieuwe app en interesse hebt ermee aan de slag te gaan. Ook bedankt voor de feedback die je hebt gegeven. Dit helpt ons enorm er een top oplossing van te maken voor jouw winkel.

De app wordt ondertussen getest door enkele beta-gebruikers. De feedback van jullie en de feedback van de gebruikers worden momenteel verwerkt in de app. Je bent van ons gewend dat het gebruik van onze producten eenvoudig is, het nooit hapert en je niet of nauwelijks support nodig hebt.

Deze ervaring willen we je ook geven met de nieuwe app. Daar hebben we tijd voor nodig om het te kunnen garanderen. Zodra het kan, nemen we contact met je op om afspraken te maken over de volgende stap. Dit zal mei of juni 2024 worden. Nog even geduld.

Wat kun je de komende periode van Midmid verwachten

Kwaliteit en functionaliteit staan bij ons hoog in het vaandel. Elke dag werken we met het team aan mooie oplossingen die jij kunt gebruiken in je winkel. Mogelijk gebruik je al de webshop, het platform en/of Nextcast?

De nieuwe app ga jij en het hele team dagelijks gebruiken. Alle eilandjes die er zijn komen bij elkaar in één app. Bestellingen verwerken, etiketteren, (na)wegen, produceren, prijzen wijzigen en nog veel meer, was nog nooit zo makkelijk en binnen handbereik.

Om dit allemaal te realiseren in een app, is er veel ontwikkelwerk nodig. Met het team werken wij hier volle bak aan. Ontwikkelen begint met het bedenken van de oplossing, het technisch uitwerken, code schrijven, een goede plek geven in de bestaande software en (heel belangrijk) testen.

Alle grote functionaliteiten die nodig zijn voor jouw winkel zijn ontwikkelt. We focussen ons nu op de laatste meters, de puntjes op de i. Daar kunnen we je hulp bij gebruiken.

Bij het doorgeven van je interesse heb je aangegeven welke features je interesseren en van welke andere software je nu gebruikt maakt. Deze informatie is voor ons zeer bruikbaar, nogmaals bedankt daarvoor. We zullen contact met je opnemen als we nog meer vragen hebben. Heb je dan wat tijd voor ons?

Daarnaast gaan we de komende periode extra gebruikers uitnodigen om deel te nemen aan een beta test. Je krijgt dan exclusief toegang tot de nieuwe app. Deze kun je vervolgens gebruiken met jouw bestaande assortiment en webshop. Wordt vervolgd…

Wat kun je de komende periode zelf doen aan voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk, zegt men vaak. Maar welke voorbereiding zou jij alvast kunnen treffen?

Jouw assortiment is de basis van alles. Door de jaren heen kan je PLU-lijst behoorlijk groot zijn geworden. Ons advies, neem deze eens kritisch door. Zijn alle producten nog in het assortiment, kloppen de PLU-reeksen bij het huidige assortiment, etc. Met een strak assortiment zijn de vervolgstappen makkelijker te zetten. Houd hiervoor de volgende nieuwsbrief in de gaten.

Vraag om een PLU-lijst bij de leverancier van je weegschalen, mocht je deze niet hebben.

Het team zal ook dagelijks gebruik gaan maken van de nieuw app. Voor het aannemen en verwerken van bestellingen, of voor bijvoorbeeld het produceren van jullie specialiteiten. Mocht de gelegenheid zich voordoen, vraag hen dan eens waar er winst te behalen valt. Tegenwoordig is iedereen handig met telefoons en tablets. Ze kunnen je ook helpen bij het treffen van alle voorbereidingen.

Neem een kijkje naar een nieuwe functionaliteit

In deze nieuwsbrief: samengestelde producten.

Bij samengestelde producten moet je denken aan barbecuepakketten, maaltijden en andere producten die zijn samengesteld of zijn samen te stellen door de klant. Zo is bijvoorbeeld in een barbecuepakket het satéstokje te verwisselen door een satéstokje met kippendijen of een vega-satéstokje.

De keuze om klanten zelfs te laten kiezen is optioneel. Het voordeel van de samengestelde producten zit in het efficiënter klaarmaken van bestellingen. Als er meerdere barbecuepakketten zijn besteld door verschillende klanten, dan is in één overzicht terug te zien hoeveel satéstokjes, hamburgers, shaslicks, enzovoorts er klaargemaakt moet worden om de barbecuepakketten te leveren.

Afhankelijk van de inrichting van je assortiment kan het zelfs nog een laag dieper. Hoeveel kilo kipfilet stukjes moet er gesneden worden om alle satéstokjes klaar te maken voor alle bestelde barbecuepakketten.

Houd je mailbox in de gaten

Elke maand kun je een nieuwsbrief verwachten in je mailbox. Net als deze nieuwsbrief lees je dan meer over alle ontwikkelingen, mogelijk te treffen voorbereidingen, functionaliteit van de maand, screenshots en video’s van de nieuw app en nog veel meer. We kijken er naar uit om met je te blijven delen.

Deel je ideeën

We horen graag van je. Als je suggesties hebt voor onze activiteiten of verhalen, laat het ons dan weten. Vragen of feedback over onze producten en/of nieuwe app Midmid Flow, kun je ook altijd bij ons kwijt. Neem contact op via post@midmid.nl of 085-0653452.